Vart kom regnet ifrån?!

Nu förstår jag ingenting..nyss var det sommarväder och idag öser regnet ner non stop. Vad hände där?
Tur att man hade paraplyet med sig, dock hade jag mina tyg vans till skor på mig, var ju en mindre bra idé.
Idag har det varit en rätt så lugn dag måste jag säga. Kan ju ha berott på vädret. Hade en tjej som skulle stylas och en klippning. Lockade upp håret på henne som skulle stylas, med min plattång. Blir ju så fantastiska lockar när man gör så, mycket snyggare än med locktång tycker jag.
Till er som inte vet hur man gör detta så kan jag säga att det är en mycket simpel procedur. Man tar den passé man vill ha lockig, inte för bred eller tjock, men inte tunn heller. Lagom som vi säger i sverige. Sedan kniper man fast passén med locktången, vrider tången 180 grader och drar. Vid slutet kan man vrida runt hela tången får en snygg lock vid topparna. Hur smidigt som helst. Glöm dock aldrig att använda värmeskydd till detta, annars sliter man på håret i onödan.

Tagit med mig en massa skivor till jobbet nu som vi lyssnat på. Det har varit mycket Bob Dylan, Bon Iver, Keane och lite Coldplay. Mycket trevligt att få jobba till musik man tycker om, känns som om det är väldigt viktigt( särskilt för oss musikfreaks!)

Dagens proteinshake blev hallon/blåbär med banan..jodå det funkade, dock var gårdagens jordgubbsshake godare. Men men, nångång blir väl även jag proffs på detta. Känns faktiskt som om det funkar. Känner mig lite snyggare.

Ikväll bli det till storstädning hemma, dammråttorna startar snart myteri. Te, lost och sängen. Underbar kombination när man känner sig lite sjuk!

Krya på mig själv och fridens liljor till er!

//Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0